Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Τεκνοσκριβού...

...από την Μαρίνα Ζέας

Diane Arbus 
Girl emerging from the ocean in curlers,
Coney Island,
N.Y

Τι έπαθα ξαφνικά από προψές και μ εχει πιασει μια νοσταγία και θυμάμαι τα παλια τα καλοκαιρια.


Θες πούμαστε μέσα στο κατακαλόκαιρο;
Μπορεί νάναι κι αυτό. Μη νομίζεις πως τα θυμάμαι όλα με το νι και με το σίγμα. Όχι. Σκόρπια πράγματα σαν πλάνα από ταινίες παλιές. Όλα μπερδεμένα τάχω. Τις μέρες τις χρονιές τα μέρη που είμουνα. Αυτό το κακό που όσο μεγαλώνω αρχίζω και ξεχνάω τα παλιά πολύ μου τη δίνει στα νεύρα.
Και με εχει πιάσει που λες και θυμάμαι τη πρώτη φορά που ανέβηκα πάνω στο γαιδούρι του μπαρμπα Σταθούλη του τυροκόμου που είχε το τυροκομιό δέκα σπίτα παρακάτω απ το δικό μας. Αδερφάκι μου λαχτάρα πούχα πάθει. Κόντεψα να πέσω απ τη ζαλάδα τόσο ψηλά που μου φαινότανε. Θάμουν δε θάμουν έξη χρόνων. Ε δεν ήμουνα και πρώτο μπόι τότε. Μετά ήρθα και ψήλωσα!! Να δεις που από τότε από κείνη τη φορά θα τόπαθα αυτό που φοβάμαι τα ύψη. Σε μπαλκόνι πάνω από δεύτερο οροφο δε βγαίνω που να με πληρώνουνε!! 
Θυμάμαι τη παλιά τη κούνια πούχε κρεμάσει με σκοινί στο δέντρο της αυλής της η θεια Βασιλικώ η μάνα της ξαδέρφης μου της Κατίγκως κι ετσι κι ανέβαινα δε κατέβαινα με καμιά κυβέρνηση. Η Κατίγκω ούρλιαζε και κλώτσαγε του λόγου μου της τραβούσα τα μαλλιά που τα ζήλευα γιατί εμάς μας κουρεύανε με τη ψιλή βλέπεις τότε. Μη κοιτάς τώρα τα μεγαλεία που βάζω και τα μπικουτί.
Θυμάμαι ύστερα το κρυφτό και το κυνηγητό που παίζαμε στην αυλή της εκκλησίας αγόρια και κορίτσια μαζί. Εμένανε τότε μ άρεσε ο Τάκης. Είχαμε φιληθεί κιόλας στο μάγουλο μια φορά. Όταν μεγαλώσαμε και θα μπορούσαμε να φιληθούμε κανονικά δεν του άρεσα πια αλλά χέστηκα και κακό του κεφαλιού του! Αυτός δεν έμαθε ποτές τι έχασε!!!!
Θυμάμαι που καμιά φορά με στέλνανε στης νονάς μου της Τασίας να μείνω κάνα δυο βδομάδες. Αυτή είχε πάρει άντρα πολύ μεγαλυτερο της από τα Καμένα Βούρλα κι έμενε εκεί χειμώνα καλοκαίρι. Ωραία πέρναγα εκεί. Παιδιά σκυλιά δεν είχε η νονά πασά στα Γιάννενα με είχε. Ολη μέρα στη θάλασσα τη βγάζαμε. Και νάμαι εγώ να κυνηγάω το καβουράκι. Μια μέρα με δάγκωσε ένα κι ύστερα τάφησα στην ησυχία τους. Που να τα ξαναπιάσω απ τη τρομάρα μου;
Θυμάμαι και τότε που μπήκα κρυφά στο σπίτι της γειτόνισας της Αργυρούλας μια μέρα που αυτή έπινε καφέ με τη μάνα μου στο σπίτι μας γιατί ηξερα που βάζει τα σοκολατάκια για να φάω μερικά. Ξεκλείδωτες τότε οι πόρτες εκείνα τα χρόνια. Είχε σκάλα ψηλή το σπίτι. Μπήκα το λοιπόν στο σαλόνι. Πάω στη σερβάντα τσεπώνω τα σοκολατάκια τρέχω να βγω, κουτρουβάλα τη σκάλα η Μαρίνα. Όλα τα σκαλιά τα μέτρησα. Εικοσιδύο ήτανε!!!! Δε ξανάκλεψα τίποτα από τότε!!!!! Μούμεινε βλέπεις και σημάδι στο γόνατο να μου το θυμίζει.
Τα ωραιότερα καλοκαίρια της ζωής μου ήτανε αυτά. Άραγε θάχω κανένα καλύτερο; Θα δείξει.....
Πάω τώρα να πέσω για ύπνο γιατί που τα θυμάμαι θα με πιάσει κουελοφλόκιασμα και δε θέλω.  

33 σχόλια:

  1. Τα καλυτερα ερχονται δν λενε..; Ε, περιμενε..!!
    Καλο καλοκαιρι!! Εστω..αυτο που εχει μεινει, καλο ειναι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντε να δούμε άμα εχεις δίκιο που μακάρι νάχεις δηλαδή και μετά θα σου στειλω κι ανθοδέσμη!!!!! Νάσαι καλά!!Καλό καλοκαίρι νάχουμε!!

      Διαγραφή
  2. Τι να κάνεις χρυσό μου κι εσύ; Οι μεγάλοι άνθρωποι όλο τα παλιά θυμούνται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσυ τα ξερεις αυτα καλύτερα από μένανε αυτό γιατι εισαι ίσα με την Ακρόπολη!!!!!

      Διαγραφή
  3. Α μην απογοητεύεσαι γιατί ποτέ δε ξέρεις τι σου ξημερώνει :) Με την καλή έννοια πάντα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που στο διάλο εχει παει αυτή η καλη έννοια και μενα δε μου ξημερώνει τίποτα καλο τελευταία δε ξέρω!!!!!!!Απογοητεύομαι λιγουλάκι μα η κατέ μου λέει να μη το βαζω κάτω και να προχωράω με το κεφαλι ψηλά γιατί δε μπορει λεει τη μίρλα και την αυτολυπηση και να σταματησω να μιζεριαζω μου λεει γιατι δε θα βρω ποτέ γκόμενο ετσι όπως πάω μου λέει!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Κουεολοφλόκιασμα; Τι είναι αυτό; Όλο άγνωστες λέξεις μου είστε! Δεν σας προλαβαίνω! Είδες που τα παθήματα γίνονται μαθήματα; Θα έρθουν και καλύτερα Καλοκαίρια!!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κλάμα είναι το κουελοφλόκιασμα!!!!! Να πεις στην αρτίστα να σου στειλει το βιβλίο με τα καλαιρντά του συχωρεμένου του Πετρόπουλου να τόχεις να μεταφράζεις!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. xaxa χρειάζομαι μαθήματα ναι!

      Διαγραφή
    3. Ε τότε μη κάθεσαι πάνε πες της Αθηνάς να σου το στείλει το λεξικό!!!!!

      Διαγραφή
    4. Όχι βρε, θα τα μάθω σιγά σιγά!

      Διαγραφή
    5. Ας είναι εγώ θα στα μαθαίνω σιγά σιγά μεσα απ τη τεκνοσκριβού που τεκνοσκριβού θα πει μικρό σημείωμα!!!!

      Διαγραφή
    6. Αλήθεια ε; Νόμιζα ότι είναι μόνο παρατσούκλι!

      Διαγραφή
    7. Οχι και τιποτα δεν ειν τυχαίο εδώ πέρα μεσα που λέει κι η Αθηνά!!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Κόντεψα να πέσω απ τη ζαλάδα τόσο ψηλά που μου φαινότανε. Θάμουν δε θάμουν έξη χρόνων. Ε δεν ήμουνα και πρώτο μπόι τότε.

    ενώ τώρα, πρώτο μπόι! εσύ και ο φασούλας ένα πράμα!!!

    εγώ ήρθα να κάνουμε καλοκαιρι μαζί; όχι. όταν ΄θα έρθω, τότε θα είναι το καλύτερό σου καλοκαίρι!!!

    δώσε φιλιά στο μήτσο και μην ξεχνάς: όταν τον χωρίσεις, τον παίρνω εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κατε δε ψηλωσε ποτέ μα του λόγου μου πήρα μπόι!!!! Να κάνουμε μαζί καλοκαίρι; Που καλέ; Στο Κουκάκι για θάρθεις στη Πτολεμαίδα;
      Μωρε άμα ειχα για πάρτη μου το Μήτσο σιγά μη τον εχώριζα τον ήρωα!!!!!

      Διαγραφή
    2. λίγο πιο πέρα από το κουκάκι.
      στο μνιτς....εεεεε, μετς ήθελα να πω.

      δεν έρχεσαι να βοηθήσεις που έχω και δουλειές με φούντες αυτές τις μέρες;;;

      στην πτολεμαϊδα ρε κοπελιά, έχει ψοφόκρυο...
      αμα θέλω κρύο, έχω και τις εξωτικές καρδιτσίους νήσους!

      Διαγραφή
    3. Είστε πολύ πιο ωραια στις καρδιτσίους νήσους!!!!Δε συγκρινεται με τη Πτολεμαίδα!!!! Δουλειές; ¨οχι φχαριστώ βαριέμαι!!!!

      Διαγραφή
  6. οι μεγάλοι άνθρωποι όλο τα παλιά θυμούνται ενώ οι πολλοί μεγάλοι (@Αθηνά...) δεν θυμούνται τίποτα...μμμμ σιγά μαρή μην είχε τέτοια καλοκαίρια η αρτίστα, που από ότι ξέρω με κάτι σωσίβια την έβγαζε σε κάτι χαζές παραλίες...
    Υ.Γ αριστουργηματικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ μη πολυλες για ηλικιες γιατί εισαι μονάχα 3 χρόνια μικρότερος απ τη κατέ που σιγά το ποσό δηλαδή!!!!!!!Τι θαρρεις όλα μου τα λεει η αρτίστα εμένανε τις ξερω τις πομπές σου!!!!!! Κι εισαι κι ανορθόγραφος τρομάρα σου!!!!!! Πολύ το γράφουμε!!!!!!Ρώτα κι εμένανε που ξερω από ορθογραφία!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Φχαριστώ!!!!!Ετοιμο για το πως το λένε το βραβειο που δίνουνε στα ποίηματα; Αυτό!!!!!

      Διαγραφή
  8. τι ωραίες εποχές! τρώγαμε και καρπούζι στη θάλασσα ,ενω τώρα ούτε να τα κουκούτσια του δεν μπορούμε να αγοράσουμε!
    ενταξει όλα να τα πιστέψω ,αλλά πως δεν πήρες άλλα σοκολατάκια δεν το χάβω χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθεια σου λεω δε ματαβουτηξα σοκολατάκι που να μη σωσουν να ξαναδούν ταβάνι τα πασούμια μου!!!!!!!!!Δε ξέρω για σενα γιατί εισαι και παντρεμένη με παιδιά μα εγώ καρπούζι να φαν κι οι κότες γιατί κάνω τα γλυκά ματια στο μανάβη!!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα συνονόματη :)
    Νομίζω σε λίγα χρόνια θα σκέφτεσαι τι ωραία που ήταν το καλοκαίρι που έκανες αυτή την ανάρτηση.Πιστεύω πως τότε που έπεσες(μαζί με τα σοκολατάκια...) δεν θεωρούσες οτι είναι το καλύτερο που σου έχει τύχει. :D Έτσι δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια μας πολλά για χθες Μαρίνα Ζ που δεν είναι Ζέας απ οτι μούπε η αρτίστα!!!!!Δεν ήτανε το πέσιμο το καλύτερο μα ήτανε μαθημα γι αυτό και κόντινα τα χέρια μου για τα ξένα πράματα!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  10. Χρόνια σου πολλά για χτες κι εύχομαι τα καλύτερα καλοκαίρια να είναι αυτά που θα έρθουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!! Νάσαι καλά κυρία me (maria) μου και να χαίρεσαι ότι αγαπάς!!!!Καλά καλοκαίρια νάχουμε!!!!

      Διαγραφή
  11. χρόνια πολλά μαρινάκι για προψεςπου ήταν η γιορτή σου,πάντα να χαμογελάς.
    εγώ που έχω το τρίτο χάρισμα σου λέω πως έρχονται τα καλύτερα καλοκαίρια για σένα.
    θα γράψουμε ένα βιβλίο μόνο για τα καλοκαίρια!!!
    φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ!! Μαρή λεκάνα γραματέα μου πολύ με συγκινής!!!!!!!!Να πεις στη κατέ να σε κεράσει απο μένανε μια σόδα κι ενα φρούτο μια που ξέρω που κανεις διαιτα με αποτέλεσμα καλό αλλιως να σε κέρναγε βραδινό σε αριστοκρατικό εστιατόριο με γλυκό στο τελος!!!!Αντε δε παιράζει το γλυκο του χρόνου!!!!

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ,θα το πω στην κατέ,θα της πω να με κεράσει ένα καρπούζι και μετά στα καπάκια την σόδα!
      πολλά φιλάκια.

      Διαγραφή
    3. Ελα ρε συ κι εγω νομιζα πως έκανες τη διαιτα του ανανά!!!!!!!!!!

      Διαγραφή

ότι προαιρείσθε...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.