Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

Οι γονείς του πατέρα μου...

...ήταν από τη Σμύρνη και οι γονείς της μητρός μου από το Ουσάκ της Μικράς Ασίας. 
Ο πατέρας του κ. Μήτσου ήταν από τα Βέρβενα Αρκαδίας και η μητέρα του από τα Δολιανά, 
επαρχία Βόρειας Κυνουρίας της Αρκαδίας.
Όλοι οι προαναφερθέντες, κάθε χρόνο, σχεδόν από γεννησιμιού τους, 
γιόρταζαν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, 
κρατώντας έτσι τις παραδόσεις των τόπων καταγωγής τους. 
Ακολουθώντας το παράδειγμά τους και στην προσπάθεια να διατηρήσω σ’ έναν κόσμο που χάνει τις αξίες του μέρα με την ημέρα, τα ήθη και τα έθιμα της ελληνικής Περιφέρειας, 
αλλά και της Μικράς Ασίας, σας εύχομαι 
Happy Valentine's Day! 

35 σχόλια:

  1. Χρόνια πολλά και σε σένα και στο στεφάνι σου αγαπημένη Αρτίστα. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωω! Μιλ μερσί Νέφοσις Α!
      Να είσθε καλά κι εσείς ότι επιθυμείτε!
      Κι άντε, όταν έλθει η ώρα, να γιορτάσουμε και το Thanksgiving Day!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα ατίθασο μου πλάσμα
    Η μαμά μου είναι από τα ορεινά του Πάρνωνα
    κι ο μπαμπάς μου από την ιστορική Σπάρτη
    και ποτέ δεν ξεχνούσαν να γιορτάζουν τον
    φτερωτό Θεό!!!!!!!!!
    Γλέντια να δεις......

    Καλημερούδια (συμπέσαμε σε πολλά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία η Σπάρτη! Τακτοποιημένη πόλη! Κι ο Πάρνωνας υπέροχος!
      Δεν θέλω να σε πικράνω, αλλά εμείς τον γιορτάζουμε ξεκάθαρα και μόνο για τα σοκολατάκια!
      Καλό βράδυ Ελένη που ποιείς!

      Διαγραφή
  3. αλήθεια τώρα;;
    τεσπα,
    να τους χαίρεσαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα γιατί έχεις αμφιβολίες Ρουμπινάκι Μ;
      Εμείς στο σόι μου μέσα γιορτάζουμε μέχρι και το Thanksgiving Day και φτιάχνουμε και κολοκυθόσουπες βελουτέ (μπλιαχ)!

      Δεν το πιστεύεις, ε;
      Και πολύ καλά κάνεις!

      Διαγραφή
  4. Δεν ξερω τι λετε εσεις για τη μερα του Αγιου Βαλεντινου (μεγαλη η χαρη του, ας αναψω ενα κερι) παντως στα ζαχαροπλαστεια παιζουν κατι γλυκα που δεν τα βγαζουν οι κουφαλες αλλες μερες! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, μεγάλη η χάρη του και βοήθειά μας!
      Εντάξει Μανόλο, με κατάλαβες! Ο σκοπός μου είναι τα γλυκά!

      Διαγραφή
  5. Δεν με έπεισες, αλλά καλού-κακού Χρόνια σας Πολλά και να συνεχίσετε το πατροπαράδοτο αυτό έθιμο. Βασικά... ν' αγαπιέστε ό,τι μέρα κι αν είναι♥

    Υ.Γ. η φωτό, όλα τα λεφτά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιιιιιιιιιιιιιιιιιιι! Με αμφισβητείς Μαρία Κανελλάκη;
      Σου έχω δώσει αφορμές να με αμφισβητείς; Δηλαδή δεν πιστεύεις ότι ανέκαθεν γιορτάζαμε το Valentine's Day και το Thanksgiving Day στο σόι μου μέσα;

      Και ορθώς πράττεις!
      Αλλά είναι ένα καλό άλλοθι για να φάμε κανένα γλυκό και από εκείνα τα σοκολατάκια καρδούλες με γέμιση φράουλα!

      ΥΓ. Ε ναι, βασικά γι αυτό το gif έγινε το ποστ!

      Διαγραφή
  6. Κοίτα που έπεσες στην περίπτωση: οι δικοί μου ( από Νεστάνη Αρκαδίας ο ντάντι και βέρα Πυργιώτισσα η μάμα) γιορτάζουν και τις δύο μέρες που ανέφερες στο κανελλάκι άνωθεν, καθότι έκαναν πολλά φεγγάρια στο αμέρικα! Γιου νόου... Τσικάγκο; Έτσι σήμερα πήγε στον κήπο ο ντάντι και της έκοψε ζουμπούλια, ή μανούσα , θα σε γελάσω και της τα πρόσφερε. Η μάμα του τα έφερε στο κεφάλι και τον είπε τσιγκούνη κι έτσι γιορτάσαμε κι εμείς εδώ την όμορφη τούτη μέρα!
    Χρόνια τους πολλά! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άχου, τι γλυκό!
      Εμένα μια φορά, θυμάμαι, ο κ. Μήτσος μου είχε φέρει ένα ματσάκι μαϊντανό, αντί άλλων λουλουδιών!
      Μπορεί να μην ήταν ότι πιο ρομαντικό, αλλά είχαμε γελάσει πάρα πολύ!
      Τώρα πια ξέρει και μου φέρνει μια τόση δα μικρή σοκολατίτσα, έτσι για το καλό, όπως λέει!
      Ναι, χρόνια τους πολλά και αγαπημένοι πάντα!

      Διαγραφή
  7. Στο πόντο να δεις τι κάναμε, κατέβαιναν οι πρόγονοι από τα βουνά της Αργυρούπολης και έσφαζαν ένα κόκορα, έτρωγε όλη η Σαμψούντα, έτρωγε και η Τραπεζούντα. Από εκεί βγήκε και το γνωστό γαμησιάτικο τραγούδι με τον κόκορα που για κάποιο λόγο τον σφάζουν σε κάθε Ποντιακό γάμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι θα μου έπρεπε να γιορτάζω και του λόγου μου! Με κόκορες σφαγμένους! Και μαγειρεμένους κοκκινιστούς!
      Εντάξει και μετά να έχω και γλυκό!

      Διαγραφή
  8. Έλιωσα με το... gif!!!!
    Και μένα ο μπαμπάς από την Αρκαδία είχε καταγωγή, όπου κι εκεί γιορτάζανε τον Άγιο. Κι επειδή ήταν ξερότοπος, ο παππούς πρόσφερε στη γιαγιά τσουκνίδες. Αχ, τα ήθη και τα έθιμα να διαφυλάξουμε, Αρτίστα μου!
    ❤Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα τον Έρωτα δεν τον σκοτώνει το Gif αλλά το Baygon!!!

      Διαγραφή
    2. @Γούμαν
      Έτσι πρέπει Γούμαν! Να τα διαφυλάξουμε. Να μην χάσουμε την ταυτότητά μας ως λαός!
      Καλό βράδυ εύχομαι!

      Διαγραφή
  9. Να ειστε καλα να τον γιορταζετε καθε χρονο! Κι αυτον και το thanksgiving και το χαλοουιν!!!! Τα σοκολατακια ειναι ο,τι καλυτερο. Ευτυχως που ειχα παρει εγω δυο μικρες λακτα!! Τη μια την εφαγα εγω, την αλλη τη μοιραστηκαμε..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ ναι Μπάλανς μου! Το ξέχασα το Χάλογουιν!
      Καλά, πρέπει να αγαπάς ένα άτομο πάαααααααρα πολύ για να μοιραστείς σοκολάτα μαζί του!
      Είσαι μεγάλη καρδιά Μπάλανς! Εγώ σοκολάτα δεν δίνω ούτε του αγγέλου μου, που λέει ο λόγος!

      Διαγραφή
  10. Den sas πιστεύω... της αφεντιάς μου ο dad είναι γαλλοτραφής εκ Πόλεως και η maman εκ Παρισίων και ποτέ δεν "τον" γιόρτασαν αν και είχαν κάθε λόγο, έτσι τώρα αισθάνομαι πολύ μεγάλη ντροπή που κρατώ τις παραδόσεις της δικιάς μου φαμίλιας και δεν έκανα σκηνή στον hasband που χθες δεν μου ευχήθηκε καταλλήλως!
    Μπιζούδια= AFilakia sta Gallika!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ ποτέ δεν είναι αργά! Κάνε του μια ετεροχρονισμένη και αναδρομική σκηνή! Συνειδητοποιείς πόσα σοκολατάκια έχεις χάσει τόσα χρόνια που δεν τον γιορτάζετε; Μόνο αυτό σκέψου! Τίποτε άλλο!
      Κίσιζ μαγισσούλα

      Διαγραφή
  11. Χαχχαχαχα δεν παλεύεσαι και καιρό είχα να σε απολαύσω
    Από δολιανα είναι ο θείος μου ο οποίος μια χαρά τον γιορτάζει τον Βαλεντίνο
    Βασικά τα πάντα γιορτάζει
    Μερακλής
    Φιλάκια πολλά Αρτιστακι μου τρελο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα μεγάλο μπράβο στον θείο!
      Εντάξει, δεν λέω κι εμείς όποια γιορτή συμπεριλαμβάνει φαγητό ή γλυκό, την τιμούμε! Πόσο μάλλον αυτές που το μαστ είναι τα σοκολατάκια!
      Κίσιζ Μαρία Κατ!

      Διαγραφή
  12. XAAXAXXAXAXAXA κουμπάρα έγραψες!!! Φιλιάααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε μα... Ξαφνικά υιοθετήσαμε Αγίους Βαλεντίνος, Θενκςγκίβινγκ και Χάλοουϊν και τα γιορτάζουμε από τας Αθήνας μέχρι την Πέρα Ραχούλα, όπου και να είναι αυτή... Λες και λίγους αγίους είχαμε από μόνοι μας και δεν μας έφταναν, προσθέτουμε κι άλλους!

      Διαγραφή
  13. Που είσαι βρε Αρτίστα; Μου έλειψες!!!! Η αλήθεια είναι ότι χάρηκα πολύ που είδα κείμενο σου! Χάρηκα επίσης που αυτό το φτερωτό κωλόπαιδο με τα βέλη επιτέλους κάποιος το ψέκασε! Του χρειάζονταν!!
    Σε γλυκοφιλώ και σου εύχομαι ένα υπέροχο απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ γύρω βολοδέρνω, αλλά είμαι ιν δε μιντλ οφ σάμθινγκ και ότι προλάβω η δόλια!
      Πάντως, εμείς στο σπίτι, το ψεκάζουμε κάθε χρόνο, αλλά τα σοκολατάκια τα τρώμε!
      Κίσιζ Μαρίνα!

      Διαγραφή
  14. Δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά ο παππούς μου, ο πατέρας της μητέρας μου, είχε πάει με τον αδερφό του στην Αμερική πριν χίλια χρόνια ακριβώς...καλά κόβω κάτι!
    Ένιγουέι, ο παππούς επέστρεψε, αλλά ο αδερφός του παρέμεινε εκεί και λίγο ακόμα και θα μας βλέπατε οικογενειακώς στο πακέτο, αν υπήρχε το χίλια εννιακόσια ενενήντα κάτι όπου μας έψαχναν τα παιδιά του και τα εγγόνια του.
    Βλέπεις, με τα χρόνια και τις κακουχίες χάθηκαν τα ίχνη του "αμερικάνου" αδερφού και όλοι εδώ τον είχαν για πεθαμένο.
    Αυτός όχι μόνο έζησε, αλλά παντρεύτηκε και δυο τρεις φορές με αποτέλεσμα να βρεθούμε με πόοοοσους ακόμα συγγενείς υπερατλαντικούς και μικρό σόι δε μας λες..
    Στο θέμα μας τώρα...τον παππού δεν τον γνώρισα ποτέ και η γιαγιά μας άφησε όταν πήγαινα ακόμα δημοτικό.
    Που σημαίνει πως δεν ξέρω αν τελικά της έφερε ποτέ ένα κοτσάνι που λέει ο λόγος για τον Άγιο Βαλεντίνο, μια και ήταν ο μοναδικός από τους παππούδες που γνώρισε κι άλλη "κουλτούρα"!
    Αυτά τα λίγα από μένα και του χρόνου με υγεία κι έρωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις συγγενείς στην Αμερική; Ωραία! Να πάμε καμιά μέρα και να περάσουμε κι από το Σικάγο, για να συναντήσουμε και τον παλιό συνεργάτη του βλογ, τον mitsopd!
      Εμείς πάντως, τον γιορτάζουμε τον άγιο μόνο για τα σοκολατάκια!

      Διαγραφή
    2. Α να πάμε και να τους πάμε κι ένα κουτί σοκολατάκια...με τα σοκολατάκια γιορτάζουμε όλες τις μέρες...μην ξεχνιόμαστε!

      Διαγραφή
    3. Ξεχνιούνται τα σοκολατάκια; Πότε!

      Διαγραφή

ότι προαιρείσθε...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.