Παρασκευή, 13 Μαΐου 2016

Καθώς...

...άκουγα, τις προάλλες, το Watermelon Man από τον Miles Davis και τον Herbie Hancock, σκεφτόμουν την πορεία του Hancock από όταν πρωτοεμφανίστηκε στην τζαζ δισκογραφία, το 1962 και τον Davis, αυτόν τον μάγο με την τρομπέτα, που με την ιδιοφυΐα του άλλαξε το χαρακτήρα της τζαζ. Αλλά ότι και να πω για αυτούς τους δύο μύθους, θα είναι λίγο. Δια τούτο, θα τους αφήσω να τα πουν μόνοι τους...


"When you hit a wrong note, it’s the next note that you play that determines if it’s good or bad". 
Miles Davis 

"...And I remember that we were playing “So What” and it was a really hot night. The music was on. Right in the middle of Mile’s solo, when he was playing one of his amazing solos, I played the wrong chord. Completely wrong. It sounded like a big mistake and Miles paused for a second and then he played some notes that made my chord right, he made it “correct”. Miles didn’t hear it as a mistake, he heard it as something that happened. Just an event. And so, that was part of the reality of what was happening at the moment and he dealt with it. Since he didn’t hear it as a mistake, he felt it was his responsibility to find something that fit. That taught me a very big lesson, about not only music, but about life".

πηγή: openculture.com

28 σχόλια:

  1. Ν' αφήσω την καλησπέρα μου και ν' αποσυρθώ ησύχως, διότι στην κατηγορία "τζαζ" με λες και άσχετη.
    Φιλιά πολλά Αρτίστα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Μαρία Κανελλάκη, θερμά σ' ευχαριστώ, για το ότι άφησες ένα σχόλιο σε μια ανάρτηση που αφορά ένα είδος μουσικής που, μάλλον, δεν σου πολυαρέσει!
      Σε μια ανάρτηση, που περισσότερο έγινε για να αποθηκεύσω σε ένα σίγουρο μέρος αυτά τα λόγια του Hancock, διότι εάν τα αποθήκευα κάπου αλλού μέσα στο πι σι μου, τώρα όλοι θα τα ψάχναμε!
      Πάντως η jazz είναι καλό παιδί και, κάποια στιγμή, να της δώσεις μια ευκαιρία. Πιστεύω πως θα σου αρέσει, ιδιαιτέρως η εποχή 1939-1945, που έχει να επιδείξει εξαιρετικά κομμάτια!
      Ανταποδίδω τους ασπασμούς, σε καλημερίζω και σου εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  2. Λοιπον φιλεναδα μιας και μιλαμε για τζαζ! Νομιζω το πραγμα χαλασε ξερεις ποτε; Οταν εκεινος ο κρετινος ο Περι Κομο τραγουδησε τη Γκλεντορα... ακου πτωμα να μαθαινεις! Ακου!

    Οχι οτι ο Τζονι Ρει με το μικρο ασπρο συννεφακι που εκλαιγε δεν μας εστειλε, αλλα γι' αυτον θα μιλησουμε αλλη φορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτώμα έγινα τώρα. Μου θύμισες ότι έχω και αρκετές ημέρες να μιλήσω με τον φίλο μου τον Γιώργο τον Σουίνγκ. Ή, για να ακριβολογώ, αυτόν που του αρέσει να τον φωνάζουμε Γιώργο Σουίνκγ.

      Όσο για το συννεφάκι και αυτά που έλεγε ότι "Have faith in all kinds of weather, for the sun will always shine, do your best and always remember, the dark clouds pass with time", ενώ όταν ήμουν νεώτερη κόντεψα να τα πιστέψω, τώρα πάλι, έχω κάποιες αμφιβολίες!

      Διαγραφή
    2. Σας αγαπώ! Και τους δυο! Έτσι απλά,μόνο για αυτό τον διάλογο που διάβασα τώρα!
      --ΣαλιάγκιΤοΑγαπησιάρικο

      Διαγραφή
    3. Μα είμαστε αξιαγάπητοι! Και οι δύο! Με ή χωρίς διαλόγους!

      Διαγραφή
  3. Αρτίστα!!!! Τι έκπληξη! Λατρεύω τη τζαζ! Βάζω ακουστικά για να ακούσω, γιατί κανένας γύρω μου δεν την αντέχει...
    Τα τζαζ φιλιά μου αφήνω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα, εσύ είσαι ευγενική! Φοράς ακουστικά!
      Εγώ πάλι, βάζω την ένταση εκεί που με βολεύει, τους κοιτάζω υπό γωνία και με τον μελιστάλαχτο τρόπο που με διακρίνει, τους λέω "Κάντε ησυχία, τώρα ακούω μουσική", δείχνοντάς τους παράλληλα το κουτάκι με τις ωτοασπίδες!
      Χαίρομαι όταν ανακαλύπτω κοινές αγάπες με άτομα, που, δεν τα γνωρίζω εκ του σύνεγγυς, αλλά παρόλα αυτά τα συμπαθώ πολύ, πολύ!
      Αφού είναι τζαζ τα φιλιά, τα καλοδέχομαι και τα ανταποδίδω!

      Διαγραφή
    2. Τα Χριστούγεννα είχαμε κάνει συμφωνία: ακούγαμε ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι σε τζαζ διασκευή, ένα της... Γαρμπή! Σχιζοφρενιάσαμε λίγο, αλλά ήταν δίκαιο (και οδυνηρό).

      Διαγραφή
    3. Με την Καιτούλα δεν έχω πρόβλημα. Μου αρέσουν διάφορα τραγούδια από σχεδόν όλα τα είδη της μουσικής. Αλλά Καιτούλα σε χριστουγεννιάτικο τζάζι, είναι επιεικώς απαράδεκτο.
      Εάν μου το έκαναν αυτό, θα το πλήρωναν πάρα πολύ ακριβά!
      Δεν ζούμε δα και σ' ένα κράτος δικαίου, οπότε δεν έπαιζε να υποστώ κάτι τέτοιο!

      Διαγραφή
  4. Δεν σκαμπάζω και πολλά απο τζαζ μουσικη, μονο απο τζαζ ανθρωπους χαχαχαχα
    Φιλια πολλά και στη θεια Φεβρωνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζαζ ανθρώπους;
      Είσαι στο σωστό μέρος, διότι, αν μη τι άλλο, οι φίλοι μου με θεωρούν τζαζ! Αγνοώ το γιατί!
      Στη θεία Φεβρωνία, δεν δίνω φιλιά. Τα κρατώ για μένα!
      Κίσιζ Αριάδνη Στ.!

      Διαγραφή
  5. Αν και δεν είμαι από τους φανατικούς είοναι ένα είδος μουσικής πολύ καλό και πάρα πολλοί άξιοιι το έχουν υπηρετήσει.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη.
    ΥΓ. Τι κάνει η θεία Φεβρωνία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ένα είδος που πολλοί διατείνονται ότι έχει πεθάνει, αλλά προσωπικά πιστεύω πως εξελίσσεται!

      ΥΓ. Η θεία Φεβρωνία είναι σπίτι της (επιτέλους), είναι καλά κι εγώ ακόμα καλύτερα!

      Διαγραφή
  6. Δεν έπιασε το εικονικό "λάδι" καλά φαίνεται, γιατί η τζαζ δεν ανήκει στα αγαπημένα μου είδη κι ελάχιστα κομμάτια με τραβάνε...θα ξανάρθω αύριο να ακούσω για να έχω ολοκληρωμένη άποψη...τώρα είδα φως και μπήκα να πω καλό ξημέρωμα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι που το λάδι είχε χαμηλά οξέα, καθώς ήτο από τον ελαιώνα της συννυφάδας μου! Εάν τα οξέα ήσαν περισσότερα, ίσως να υπήρχαν και πιο πολλοί επηρεασμοί!
      Από την άλλη, δεν πειράζει. Αν τύχει και σμίξουμε, όλο και κάτι που θα μας αρέσει και στις δύο θα βρούμε να ακούσουμε. Ακούω σχεδόν τα πάντα!
      Κίσιζ Μεμαρία!

      Διαγραφή
  7. Ααα κι εγώ άσχετη είμαι από τζαζ, αν και δεν με ενοχλεί σαν μουσική. Μπορώ να πω ότι μ' αρέσει κιόλας! :P
    Όμως είσαι η Αθηνά της καρδιάς μας, οπότε σε στηρίζουμε και αφού σ' αρέσουν αυτά, θα αρέσουν και σ' εμάς! χαχαχα <3
    Κίσιιιιιιιζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα φυσικά υπάρχουν πολλά κομμάτια του είδους που σίγουρα σου αρέσουν!
      Εντάξει, δεν εννοώ αυτά που είναι τίγκα στους αυτοσχεδιασμούς, αλλά εκείνα που έχουν αρχή, μέση και τέλος, είμαι βέβαιη ότι σου αρέσουν!
      Ευχαριστώ για τη στήριξη Γιώτα Αρ, είναι πολύ σημαντική για την ψυχοσύνθεσή μου!
      Φιλί.

      Διαγραφή
  8. Η μόνη σχέση που έχω με την τζαζ, είναι ότι είμαι ολίγον(;) τζαζ κι εγώ ως άτομο.. Καλή Κυριακή Αρτίστα τής τζαζ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό μάλλον καλό είναι! Το ότι είσαι τζαζ άτομο!
      Καλό βράδυ Μία Πέτρα!

      Διαγραφή
  9. Δεν θεωρώ την αφεντιά μου καθόλου ειδική στα τζαζίστικα, αλλά μου άρεσε το παραπάνω κομμάτι που μας έβαλες γιατί έχει αυτή την υπέροχη φιλοσοφία που υπάρχει πίσω από πολλά κομμάτια της τζαζ!
    Τώρα σου στέλνω ένα κομμάτι που προσωπικά με τρελαίνει, γιατί συνδυάζει ότι αγαπώ επίσης πολύ που είναι η Ανατολίτικη μουσική, μη ξεχνάμε πως έζησα πολλά χρόνια επίσης και στην Πόλη!
    ΑΦιλάκια με τζαζ αποχρώσεις!

    https://www.youtube.com/watch?v=pa5oaxOsiHc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω για τη φιλοσοφία της τζαζ, το μόνο που ξέρω είναι ότι από βρέφος αυτή η μουσική και οι επιμέρους κατηγορίες της ήταν μέσα στα αφτιά μου, καθώς ήταν λάτρης του είδους ο πατέρας μου!
      Εξαιρετικό το κομμάτι που σε τρελαίνει!
      Έχω ένα φίλο, τον Αλέκο τον Βρέτο που είναι σολίστ στο ούτι, πιανίστας και συνθέτης, αναμιγνύει την τζαζ, την αραβική, την λάτιν και την ελληνική μουσική σε ένα αριστοτεχνικό κοκτέιλ ήχων από παραδοσιακά και μοντέρνα όργανα.
      Να τον ψάξεις, εάν θέλεις. Νομίζω ότι θα σου αρέσει η μουσική του!
      Φιλιά εντελώς τζαζεμένα!

      Διαγραφή
  10. Ενώ στη τζαζ δεν με λες άσχετη ( αφού είναι κι αγαπημένο είδος) εδώ με έπιασες αδιάβαστη!
    Αν ήταν πανελλήνιες θα είχα δώσει λευκή κόλλα! Ευτυχώς που δεν είναι δηλαδή και βολευόμαστε με ένα φιλί ε;
    καλή εβδομάδα αρτίστα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βολευόμαστε, διότι πρωτίστως αγαπιόμαστε! Ασχέτως ακουσμάτων!
      Κίσιζ δίαρ Άιρις!

      Διαγραφή
  11. Είδες για να ξεσκονίζεις τα βινύλια αυτό τον καιρό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, πες μου τώρα ότι χρωστάω και χάρη στη θεία Φεβρωνία, που με υποχρέωσε να κάνω όλες αυτές τις δουλειές...

      Διαγραφή
  12. Νομιζω οτι το σωστο σχολιο το έκανε ο mahler Αρτίστα μου χι..χι...
    Ενταξει μπορεί να συνεβαλε το ξεσκονισμα στο να μας βαλεις να ακουσουμε τζαζ μουσική που παρεπιτόντως μου αρεσει και οτι ερχεται απο νεγρικη μουσική..έχει ενα μυστικισμό..!!
    να περνας ομορφα με οτι μουσκικη και να ακους .. καλο σου βραδυ φιλεναδα..φιλακιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, δεν έχει κι άδικο ο κουμπάρος! Εκεί που ξεσκόνιζα ξεχώρισα και ορισμένους και τους άκουσα πάλι!
      Φιλί μεγάλο!

      Διαγραφή

ότι προαιρείσθε...

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.