Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2014

Τεκνοσκριβού...

...από την Μαρίνα Ζέας

Diane Arbus,
New York, 1956

Ένα απόγεμα πούχα αναδουλειές και δεν είχα και φράγκο τσακιστό να παω για κανα καφέ στη καφετερια που μαζεύονται τα όμορφα τεκνά κι οι γκούρμπαντοι και σιχτίριζα τη μαυρη μου τη καναλοβιβού που μ έριξε στην Αθήνα, που για να πω και την αληθεια μονη μου το διαλεξα κι όχι η καναλοβιβού, μούρθαν αναλαμπή τα λόγια του κυρ Ανέστη πούχει το ψιλικαντζίδικο στο χωριό που γεννήθηκα κι εζησα μέχρις τη πρώτη του γυμνάσιου. Μετά έφυγα απ το χωριό κι εκοψα και το γυμνάσιο γιατι ήμουνα για άλλα πράματα εγώ. Γι αστραφτερά πράματα και για μεγαλία.
Ελεγε το λοιπόν ο κυρ Ανέστης το καλοκαιρι πούχα πάει να δω τη μανα πως μάζεψε τα ενσημα και πως θα βγει στη συνταξη και πως θα το δωσει το χειμώνα το ψιλικαντζιδικο.
Του λογου μου οικονομιες δεν εκανα κι ότι έβγαζα τάκανα λούσα κραγιόνια και πομάδες μα όταν εγνώρισα την Αρτίστα εδώ και δεκαοχτώ χρόνια τωρα, μούπε να βάζω στη μπάντα τιποτα λεφτα για να βρούνε οι ζωντανοί να μου κάνουνε μια καλη κηδεία και να μη με φορτωνονται μετά θάνατο. Σκεφτηκα κι από μοναχη μου μη μου τυχει και καμια αρώστια κι αρχισα να μαζεύω.
Αφού πρωτα καβατζωσα τα φράγκα για τη κηδεία μου μετά μάζεψα και για την αρώστια κι ετσι τώρα εχω ένα καλο κομπόδεμα γιατι ποτές δε πήρα απ αυτά τα λεφτά μητε για ένα προφυλακτικό που λεει ο λόγος κι ουτε αρώστησα να χτυπησω ξυλο κι ουτε απόθανα ακόμα πάλι να χτυπησω ξύλο.
Σκέφτηκα το λοιπόν αφού ο κυρ Ανέστης δίνει το ψιλικαντζίδικο να το παρω του λόγου μου. Αυτός εχει πελατεια καλή και μονιμη και βγαζει το κατιτίς του. Γιατι και τσιγάρα πουλάει και γιαούρτια και γαλατα και παγωτά και χλωρίνη αμα χρειαστει κανείς.

Το χωριό δεν είναι και κάνα κολοχώρι του κερατά, δεν είναι βεβαια και πόλη μεγάλη αλλά και κολοχώρι δε το λες. Εκει εχω και σπιτι δικο μου το πατρικό μου δηλαδη και τωρα που γέρασε κι η μάνα κι όλο μ ανεβάζει πάνω για το ψιλουπήδημα καλο είναι να παω να μεινω εκει για να τηνε προσέχω κιόλα γιατι αμα περιμένω από τον αδερφό μου και τη νυφη μου τη φροσαροπουρή χέσε ψηλα κι αγνάντευε. Από τη μυρωδιά θα τηνε βρούνε την έρμη. Κι ετσι και νοίκι δε θα πληρώνω ούτε και γκαζοζού να κοιτάζει τη μάνα γιατι ο αδερφός μου στ αρχίδια του όλα. Ασε που μου τόγραψε και το σπίτι η μάνα καλή της ώρα.
Και κείνο τ απόγεμα που λες που δεν ειχα τι να κάνω τ αποφασισα! Πάω στο χωριό να γίνω ψιλικαντζού!!!! Θα περάσω ζάχαρη γιατι εχω και φιλινάδες κι ολη η γειτονιά μ αγαπάει κι όλο Μαρινάκι και Μαρινάκι μ έχει κι είναι και κάτι γιδοτεκνοσυντήρητοι γνωστοί που μιλάμε την ίδια γλώσα μια χαρά παιδιά κι όλα καλα. Μέχρις κι ο παπάς εκεί μ αγαπάει κι ας μην πάω και πολύ στην εκλησία όμως είμαι σεβαστικιά και θρήσκα και πιστεύω κι όχι σαν την Αρτίστα που δεν εχει το Θεό της. Κι αυτό το ξέρει ο παπα Γιώργης και το εχτιμά. Χώρια που θα κανω ζωή καλμαλίνη.
Και τώρα από το πουθενά εχω μαζεψει κούτες και πακετάρω τα πράματα μου και τα νισεστέ μου για να τερομαρινάρω για το χωριο γιατί τα συμφωνήσαμε και με τον κυρ Ανέστη για το ψιλικαντζίδικο, τούδωσα και το μπροστομπερντέ!!!!!!!! Εκανα κι αίτηση για να μου μπει και ίντερνετ στο σπίτι κι είμαι για νάμαι. Μέσα στη φούρια!!!!!!
Πάω τώρα να πιω ένα γαργαρογκλασόνι γιατί στέγνωσε ο στόμας μου κι ύστερα να κοντινάρω το πακετάρισμα.  

28 σχόλια:

  1. Ωραία ιστορία! Αλλά και αλήθεια να ήταν, δεν νομζίω να χαλούσε κάποιον η ιδέα επιστροφής στο χωριό! :)
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ειναι ιστορία αλήθεια ειναι πέρα για πέρα. Οταν εγραφα τη τεκνοσκριβού ετοιμαζόμουνα τώρα που τη διαβαζεις εχω που μένω στο χωριό εδώ και μια βδομάδα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Αλήθεια;;; Μπράβο, περνάς καλά;;;

      Διαγραφή
    3. Φίλε μου περνάω πολυ πιο καλά απ οτι πέρναγα τα τελευταία 4 χρόνια στην Αθήνα και πάνω απ ολα περνάω πιο ανθρωπινά κι αυτο εχει τη πιο μεγάλη σημασία για μένανε!!!!!!!Ολα είναι πιο ηρεμα και με πιο ασφαλεια και αυτό ειναι το ζητούμενο μετά από πολλά πούχω τραβήξει!

      Διαγραφή
    4. Χαίρομαι! Να συνεχίσεις έτσι! :)

      Διαγραφή
    5. Ετσι θα συνεχισω αρκεί να πάει καλά η δουλειά που προς ώρας δηλαδη παράπονο δεν έχω! Νάσαι καλά φίλε μου!

      Διαγραφή
  2. Αχ έχει κάτι νταβραντισμένα παιδιά η επαρχεία σκέτη γκάβλα. Σε ζηλεύω Μαρινάκι μου. Όσο για την Αρτίστα πάντα ξέρει να δίνει καλές συμβουλές :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο λόγος σου με χόρτασε ειν η Αρτίστα αλλά τεσπα!!!!!!!! Και τα ντόπια τα τεκνά κι η Θεσαλονίκη δεν είναι μακριά από δω που ειμαι!!!!!!!!!Ζαχαρη θα τη περάσω σου λέω!!!!

      Διαγραφή
  3. αχ τι καλά που τα 'πες, τι καλά που τα περιέγραψες! έτσι μου 'ρχεται να πακετάρω και 'γω! το κακό είναι που -την τύχη μου μέσα- δεν έχω χωριό για να πάω και η Αρτίστα δεν μου έδωσε καμιά καλή συμβουλή για το που....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμα σ άρεσε θα σου βάζω ιστορίες από το χωριο πως τα περνάω!!!!!!!!Βρες χωριο μόνη σου να πας γιατι αμα περιμενεις συμβουλή απ την Αρτίστα την έβαψες!!!!!!! Μια φορά εδώ που ηρθα είμαι καλύτερα απ την Αθήνα!!

      Διαγραφή
  4. καλή αρχή μαρινάκι!!!!!ήρθε η ώρα να γράψουμε και το βιβλίο!
    με τον καλό τον λόγο η κατέ δεν το συζητώ..τσ τσ τσ.....
    μίλησα με την γεωργία την σφυρηλατημένη και είναι πολύ στεναχωρημένη που έφυγες.συμφωνήσαμε όμως να έρθουμε εκδρομή να σε δούμε!
    μεγάλο φιλίιιιιιιιιιιι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρή δε τάμαθες; Η Γιωργία είναι φυλακή!!!!!!!! πότε μιλήσατε τελευταία φορά; Τι στο διάλο δε σου λεει τίποτα η κατέ; Ας τη Γιωργία και παρ τη κατέ να ρθείτε!!!!!!!!!!!
      Φχαριστώ για το καλή αρχή κι εσύ οτι ποθείς!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. είχαμε να μιλήσουμε καιρό με την Γιωργία.πάλι φυλακή?????θα περιμένω να βγει,θα πάρω και την κατέ και θα έρθουμε!

      Διαγραφή
    3. Μαρή λεκάνα γινεται να μη τηνε φέρετε τη κατέ κοντα; Ορεξη που την είχα να τη δω!!!!!

      Διαγραφή
    4. καλέ μόνη μου θα έρθω.....απλά για ξεκάρφωμα το είπα!!!!

      Διαγραφή
    5. Καλά εκανες γιατί ποιος την ακούει τη στριτζω!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Όχι ότι ήταν συχνές οι συναντήσεις μας... Κάθε άλλο... Μα ήταν μια παρηγοριά το ότι η απόσταση που μας χώριζε ήταν πάνω κάτω μόνο 150 χιλιόμετρα.
    Τώρα η απόσταση μεγάλωσε πάρα πολύ και οι ευκαιρίες για συνάντηση θα είναι από ελάχιστες έως καθόλου.
    Όμως έχουμε τα τηλέφωνα, έχουμε το διαδίκτυο και πάνω από όλα έχουμε την αγάπη μας, που, έτσι κι αλλιώς, μέχρι σήμερα μας κράταγε δεμένες παρά τις αποστάσεις. Και θα συνεχίσει να μας κρατάει, είμαι βέβαιη γι' αυτό.
    Στην αρχή δεν την είδα με καλό μάτι αυτή σου την απόφαση. Νόμιζα ότι σε έχανα. Όμως, πώς να χάσεις κάποιον που τον έχεις ζήσει, κάποιον που έχεις φτιάξει αναμνήσεις μαζί του; Αναμνήσεις που θα τις έχω φυλαχτό για όσο ζω.
    Και που ξέρεις; Ίσως τα φέρει έτσι η ζωή και να φτιάξουμε καινούργιες αναμνήσεις μαζί, ακόμα πιο όμορφες από αυτές που έχουμε.
    Είμαι σίγουρη ότι θα είσαι μια χαρά εκεί που επέλεξες να είσαι γιατί ξέρω ότι την απόφαση αυτή την πήρες μετά από πολύ σκέψη και μεγάλο ζύγισμα των καταστάσεων. Και αφού θα είσαι μια χαρά, θα είμαι και εγώ.
    Σου στέλνω την αγάπη μου...

    ΥΓ. Δεν πιστεύω να χάλασες όλα τα λεφτά που είχες μαζέψει για την κηδεία σου...

    ΥΓ. 2 Αυτό το σχόλιο να το κρατήσεις ενθύμιο, μη σου πω να το τυπώσεις και να το κορνιζάρεις κιόλας, διότι τις καλές κουβέντες δεν τις έχω και στο τσεπάκι η μελιστάλαχτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α στο διάλο μαρή. Αμα δεν ητανε κι αυτά τα ΥΓ ακόμα θα κλαιγα. Μ εκανες κι ελιωσα μαρή Αρτίστα. Α να χαθείς μεσημεριάτικο!!!!!!!!!!!Θα σου πάρω τηλεφωνο το βράδι να σ ακούσω κοίταξε να σχολασεις νωρίς!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  6. Καλή πατρίδα Μαρίνα. Αν και δεν σε γνώρισα απο κοντά σε θεωρώ ένα καλό φίλο. Θα τα λέμε απο το βλογ της αρτίστας και που ξέρεις μπορεί να βγει και καμιά οικογενειακή εκδρομή προς τα μέρη σου . Να σαι πάντα καλά και να θυμάσαι ..οτι συνεχίζεται το χουμε θελήσει
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρήηηηηηηηη ακόμα αγιοβασίλης εισαι ντυμένη; Το κρατισες για τις απόκριες; Θα σε δει η Αρτίστα και μαυρο φιδι που σ έφαγε!!!! Κι ακου να σου πω μαρή χρυσοσπυρού το καλο που σου θέλω να με θεωρεις για φίλη κι οχι για φίλο!!Αμ πως!!!!!Φιλια του λογου μου δε στελνω είμαι ακριβωθόρητη!!

      Διαγραφή
    2. να ξέρεις Μαρήηηηηηη πως η φιλία δεν έχει φύλο και οτι σε θεωρώ φίλη μου
      ξανά φιλιά

      Διαγραφή
    3. Μοναχα οι άγγελοι δεν έχουνε φύλο που λεει κι η Τζένη και τόλεγε κι ενας ζωγραφος μεγάλη αδερφή φιλος της κατε!!!!!!!!!!!! Ποια τόπε πρωτη απ τις δυο δε θυμάμαι. Λύσα πια με τα φιλιά!!!

      Διαγραφή
  7. Να ξερεις οτι σε θαυμαζω! Αυτο μου εβγαλες με την αναρτηση αυτη...τι να κανω...
    Ψιτ, να περνας πολυ ομορφα σου ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φχαριστώ μα για θαυμασμό ειμουνα όταν ειμουνα στην Αθήνα. Ασε που ολοι για θαυμασμό ειμαστε με τέτοια κρίση!!!!! Το να γυρίσω στα μέρη μου ήτανε μόνο θέμα του νάχω μια δουλειά. Αφού αυτό βρέθηκε είμαι ευτυχισμένη!!!! Κι εσύ να περνας καλά κι εγώ θα ερχομαι εδώ να γραφω τα κουτσομπολιά του χωριού!!!!!!

      Διαγραφή
  8. Ως να καταλάβω, η ξανθιά.... μου εξήγησαν ομως! επεσε σκονάκι.
    Κυρά Μπικουτού μου, εύχομαι τα καλυτερα εκει που πήγες, να προσέχεις γενικότερα και αν περάσουν κότερα μην χάσεις την ευκαιρία να κάνεις γνωριμίες !
    Οι αποστάσεις δεν παίζουν ρόλο, ας μην κλαιγόμαστε, που την πιάσαν οι καλοσύνες.. μια λέω...!!! Μόνο να είμαστε καλα και να περνάμε καλά, να λέμε !!!
    Καλές δουλειές, το λοιπόν και παραμένουμε συντονισμένοι αναμένοντας ειδήσεις !

    Σε φιλώ για γουρι, αμφιτερομαγούλως και σταυρωτώς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσα χρονια μια καλη κουβεντα δεν εχω ακούσει απ την Αρτίστα τώρα το θημύθηκε!!!!!!Τα κοτερα δε θα περάσουνε από δω επειδη θάλασα δεν εχουμε μα ευκαιρια δε αφήνω να πάει χαμένη!!!!! Φχαριστώ πολύ κυρά ZouZouna κι ένοια σου του λογου μου ξέρω πως εισαι μια πανεξυπνη κι ας εισαι και ξανθιά και τα σκονάκια δε τα χρειαζεσαι!!!!!!!!!Σε φιλαω κι εγω ετσι όπως λες και σταυρωτώς!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Σου εύχομαι τα καλύτερα...
    Περιττό να πω πως απόλαυσα την ανάρτηση!!...να είσαι καλά!!
    Και συγκινήθηκα και με την Αθηνά που συγκινήθηκε και συγκίνησε κι εσένα...τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φχαριστώ για τις ευχές σου!!!!!!!! Το ειδαμε κι αυτο η Αρτίστα να συγκινηέται!!!!!Μετά απ τη συγκίνηση αρώστησε!!!!!! Αντε συγκινήθηκα πάλι μ αυτό πούγραψες!!!!!!!Φιλιά και σε σένανε!!!!

      Διαγραφή

ότι προαιρείσθε...