Δευτέρα, 8 Ιουλίου 2013

Δώστε το βραβείο...



...στον Αριστοφάνη. Σ' όλο του το βίο άριστος εφάνη.
Τρεις χιλιάδες χρόνια νάτα τα χαΐρια
τρεις χιλιάδες χρόνια για τα πανηγύρια.



Αρχηγός ο Διόνυσος! 
Από τη μυσταγωγία, στην έκρηξη… 
Από τον αγιασμό, στην αποθέωση της φαλλικής γιορτής… 
Σπαράγματα χορικών, παραβάσεις, τραγούδια από τις έντεκα σωζόμενες κωμωδίες του Αριστοφάνη, με άξονα τη μουσική. 
Από τον Σταμάτη Κραουνάκη και τη Σπείρα Σπείρα. Στη Μικρή Επίδαυρο. Ήμουν κι εγώ εκεί. Ακόμα υπό την επήρεια του γλεντιού της κωμωδίας. Οπότε, Αριστοφάνης τώρα!

Νεφέλες: …να ‘χω θεά πανσέληνο και μνήμη ασθενή. 

Βάτραχοι: Ίακχε πολύτιμε έλα και χόρεψε , έλα στους χλοερούς λειμώνες… 

Ιππείς: Ω ζηλευτή, περήφανη, μενεξεδένια Αθήνα… 

Σφήκες: Ίν εφ’ ησυχίας ημών πρόσθεν εαυτούς βεμβικίζωσιν… 

Πλούτος: Αχ τι καλό στο δίκαιο καμιά φορά η ζυγαριά να γέρνει. 

Όρνιθες: Η νύχτα με τα μελανά φτερά χωρίς να την ποτίσει σπέρμα γέννησεν ένα αβγό… 

Λυσιστράτη: Όταν κοπούν του δεδομένου οι μεντεσέδες, ανθίζουν όλοι της καρδιάς οι μενεξέδες...

Θεσμοφοριάζουσες: Κανονικά, όποια γεννήσει αθλητή και στρατηγό και δικαστή, αυτή να παίρνει τα πρωτεία… 

Αχαρνής: Ο Μέγας Πόλεμος σπίτια ρημάζει. Πάρε με αγκαλιά. Δυνατά.

Εκκλησιάζουσες: Τρεις πουτάνες με καμπούρες, παλιοπατσαβουρομούρες, φέρανε αυτή τη χώρα στο γκρεμό και κούφια η ώρα… 

Ειρήνη: Έλα Ειρήνη, άντε και όπα στ’ αλώνια να βγούμε σαν και πρώτα… 

Ο Σήφης και το "Όσα παίρνει ο άνεμος", εδώ

Καλή εβδομάδα!

22 σχόλια:

  1. Πόσο θα ήθελα να ήμουν κι εγώ εκεί!!
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν πράγματι κάτι μαγικό, αν και δεν μπορώ να είμαι αντικειμενική γιατί τρία από τα παιδιά της Σπείρας είναι φίλοι...

      Διαγραφή
  2. Είδες ο Αριστοφάνης.. ευτυχώς μας κάνει ακόμη να γελαμε!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αιώνες τώρα!!!
      Καλό σου βράδυ Ηφαιστίωνα!

      Διαγραφή
  3. τι λέμε, γιατί πρωι πρωί δεν ειμαι και συνδεδεμένη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγοτραγουδάμε στίχους τραγουδιών από τις έντεκα σωζόμενες κωμωδίες του Αριστοφάνη!

      Διαγραφή
  4. Αυτές οι παολιοπατσαβουρομούρες... ήταν περισσότερες από τρεις, αλλά το τρία είναι ειδικό και συμβολικό (τρικομματική, τρόικα, από τα τρία το... κλπ.κλπ....)

    Αλλά και η Λυσιστράτη....... (Αυτό θα το κρεμάσω "κάδρο" στο blog, στο νέο template που ετοιμάζω!)

    Καλή εβδομάδα!!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να σου πω κι εγώ; Ο Αριστοφάνης διατείνετο ότι ο Πελοποννησιακός πόλεμος έγινε για τρεις μόνον πουτάνες!

      Να το κρεμάσεις! Θα είναι ωραίο!

      Διαγραφή
  5. Επιτέλους!!
    Κάποιος που πάει στην Επίδαυρο για να δει και όχι για να τον δουν!
    Μπράβο Αθηνά μου!
    Και η Μηδεια του Σαββάτου με τον Κιμούλη ήταν καταπληκτική!! :)
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, είναι κάτι που το κάνω σχεδόν παιδιόθεν. Πηγαίναμε μαζί με τον μπαμπά, ξεκινώντας από την Αθήνα που ζούσαμε τότε, πόσο μάλλον τώρα που είμαι δυο βήματα...
      Την Μήδεια θα την δω στο Αρχαίο Θέατρο του Άργους γι' αυτό και δεν πήγα στην Επίδαυρο. Εν τω μεταξύ έχω παρατηρήσει ότι οι ηθοποιοί στο Άργος αποδίδουν τα μέγιστα. Θες επειδή είναι προγενέστερο το θέατρο από αυτό της Επιδαύρου; Θες ότι είναι πιο φορτισμένος τόπος; Δεν μπορώ να ξέρω, αλλά όσες παραστάσεις έχω δει στο Άργος ήταν συγκλονιστικές!

      Διαγραφή
  6. Εμένανε γιατι δε με πήρατε; Ηρθε κι η κωλκάνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί την πέρυσι που σου έλεγα να κατέβεις να πάμε δεν ήθελες. Οπότε δεν σε ξανακαλώ.
      Η Κωλκάνα δεν ήλθε γιατί δεν βρήκε εισιτήριο.

      Διαγραφή
  7. Το 3 μάλλον είναι όντως συμβολικό,όπως προαναφέρει κι η Μέλανι,αλλά ο ιερός αριθμός των αρχαίων είναι το 7.

    Με κάλυψε η Λιακάδα,κατά τ' άλλα...

    Πολλά φιλιά,καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αλλά όπως έλεγε ο Αριστοφάνης, ο Πελοποννησιακός πόλεμος έγινε μόνον για τρεις πουτάνες!

      Όπως είπα και στη Λιακάδα: Α, είναι κάτι που το κάνω σχεδόν παιδιόθεν. Πηγαίναμε μαζί με τον μπαμπά, ξεκινώντας από την Αθήνα που ζούσαμε τότε, πόσο μάλλον τώρα που είμαι δυο βήματα...

      Κίσιζ διαρ, μένυ κίσιζ!!!

      Διαγραφή
  8. κρίμα που δεν τα κατάφερα να έρθω.....

    φιλάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον ξεχνάς ότι εσύ η ίδια επέλεξες να πας κάπου αλλού.

      Διαγραφή
  9. εμένα γιατί δε με πήρατε τηλέφωνο να έρθω;
    δε με παίζετε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε παίζουμε, αλλά δούλευες και δεν θα ερχόσουν!

      Διαγραφή
  10. Εδώ εχει υψηλά νοήματα... με υψηλά προσώπατα. αφέτε με που θα τρέχω στην Πίδαυρο. Ούτε που πίπτει δεν γνωρίζω. Ούτε εχω πάει ποτέ. Εκδρομή με το σχολέιο. Δεν οδηγώ στην εποαρχία πφ...
    Χάθηκε ο Ηρώδειος. Τι τον έχουμε. Τώρα βέβαια που δεν παρκάρω απόξω δεν πάω μπλιό χώρια που πιάνεται η μεση μου. Οτι είδα το είδα πιά. Αααργος? κι αυτό που πίπτει?
    πφ... και βέβαια οταν πήγαινα, παλιά με ξέρανε οι πέτρες.Ειμια διάσημη Αθηναία εγώ..!!!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν με πείθεις. Είμαι σίγουρη ότι σου αρέσουν τα αρχαία δράματα!

      Διαγραφή
  11. Τι? πρέπει να σας πω και μπράβο που πάτε Επίδαυρο? ε όχι βέβαια... αυτο μου έλειπε. Και ενημέρωσε το πόπολο πόσο γνωστή εισαι εις αυτά τα μέρη......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι και τόσο γνωστή! Δεν πλακώνουν δα και οι παπαράτσι!!! Χο χο χο χο!!!

      Διαγραφή

ότι προαιρείσθε...