Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Τεκνοσκριβού...

...από την Μαρίνα Ζέας

DIANE ARBUS
Woman at a Counter Smoking
N.Y.C. 1962

Τώρα τελευταία όσο παει και χειροτερευω. Ολο και με κουραζουν και πιο πολύ οι άνθρωποι.
Δε λέω πως μ ενοχλεί αυτό που είναι μα πιότερο αυτό που παριστάνουνε. Για τις ντάνες από ταμπέλες που κουβαλάνε.
Τους βλέπω πρωί βράδυ να περπατάνε όλο και πιο πολύ στη κοσμάρα του ο καθένας σαν εκείνα τα παιχνίδια που ήταν όταν ήμουνα μικρή, τα κουρδισμένα πιθίκια. Σα ζόμπι πάνε σα να μην έχουνε ζωή μέσα τους. Σα να είναι πεθαμένοι και δε το ξέρουνε γιατί κανένας δε βρεθηκε να τους το πει.
Τους βλέπω να τα λένε ολο βιασυνη και ανχος και το μόνο που τους νοιάζει είναι να γίνονται αρεστα τα οσα λένε στους άλλους. Η γλωσα τους πάει ροδάνι σταματημο δεν έχει. Τα ξερουνε όλα μιλανε για όλα χωρις να λενε τιποτα στη πραγματικότητα. Αρεολογίες του κερατά. Οπου σταθούνε κι οπου βρεθούνε μιλάνε κι εγώ σκυλοβαριέμαι να τους ακούω.
Με το λιγο μυαλό που μούχει μείνει σκέφτομαι τι στο διάολο τους κάνει να ζούνε.
Ποιο είναι το κίνητρο που θάλεγε κι η αρτίστα που είναι της κουλτούρας, μη κοιτάς που δε μιλάει πολύ.
Εχουνε στόχους βάλει; Εχουνε υποχρεώσεις; Για έχουνε ελπίδες για καλυτερες μέρες;
Τη μια μιλάνε για το ένα την άλλη για το άλλο και πετάγονται από το ένα θέμα στ άλλο με άνεση μα και με σύνχηση μαζί. Τα ξέρουνε όλα παρεκτός από τους εαυτούς τους.
Εγώ τους ακούω μπας και πούνε τίποτα καινούργιο μα τζίφος. Μια απ τα ίδια. Μιμιτισμός, παπαγαλίες και τσιτάτα του κώλου. Και μένω μαλάκας κι αναρωτιέμαι η πουτάνα γιατί δε το βουλώνουνε λίγο.
Ένας σπουδαγμένος που ήτανε και θεομιλιονάρης κι έιχε μια μπάρα νααααα με το συμπάθιο και που νταραβεριζόμουνα μαζί του μια φορά κι ένα καιρό έλεγε πως "Όσο μιλούν οι άνθρωποι, οι αποστάσεις μεγαλώνουν". Και κοίτα να δεις που ήρθε ο καιρός και κοντεύω να πω πως ο σπουδαγμένος είχε δικιο.
Εγώ δε τη φοβάμαι τη σιωπή. Μπορεί νάναι επειδή ζω μόνη μου αλλά δε τηνε φοβάμαι.
Γιατί στη σιωπή μπορεί να γίνουνε οι μεγάλες αποκαλύψεις.
Γι αυτό κι εγώ οσο περνάει ο καιρός μ αρέσει να τραβιέμαι μακριά σε ησυχα μέρη και να κλείνομαι στις σκέψεις μου και στη σιωπή μου και να πηγαίνω σε παραλίες και να ακούω μοναχα το κύμα και να βλέπω τον ήλιο που πέφτει στη θάλασα πριν να νυχτώσει.
Ξέρω που η κατέ θα μου πει πως γέρασα μα άστη να λέει.
Καλοκαίριασε...
Πάω τώρα να φτιάξω μια κομοντοσεμελόριζα-τουρλού γιατί με έχει κόψει λόρδα τέτοια ώρα.  

27 σχόλια:

  1. Είναι αυτό που λες νομίζω. Το κουραστικό είναι να ακούς ανθρώπους που μιλούν πιθανόν χωρίς αλήθεια και πάθος και πίστη γι αυτά που λένε..
    Οπότε σ αυτή την περίπτωση είναι καλύτερη η θάλασσα και ο ήχος του κύματος. Τουλάχιστον, σου δίνει τη δυνατότητα να μιλήσεις με τον εαυτό σου/να βρεις τον εαυτό σου.. Αερολογίες? μπορεί... :)
    Μην ανησυχείς, δεν γέρασες. Ανασυντάσσεσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξερω που δε γέρασα. Αυτά τα λέει η κατέ από τη ζήλεια της πούναι μεγαλύτερη μου!!!!! Καλύτερη η θάλασσα κι άμα έχει κι αρμυρικια ακόμα πιο καλά ν ακουγετε και θρόισμα από τα δέντρα!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Κομοντογουάτ; Τι είναι αυτό καλέ;
    Οι άνθρωποι.. το λέγειν πολλοί το έχουν για να σπάνε νεύρα.. αξίζει η σιωπή.. να βρεθεί κάποιον να την εκτιμήσει μόνο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κομοντοσεμελόριζα-τουρλού παει να πει αγγουροντοματοσαλατα!!!!!!! Δε τα μπεναβεις τα καλιαρντά και θα σε μαλώσω!!!!

      Διαγραφή
    2. Δε πειράζει καμάρι μου θα ρωτας εμένα να σου τα εξηγω και μετα θα κάνουμε τους εξυπνους στον κυριο Μπούμπα!!!!!!!!!Αχαχαχαχαχαχαχαχααα!!!!!

      Διαγραφή
  3. αυτό με την ηλικία .....σωστό τοπε κιόλας.......μα έλα που δεν είσαι μόνη.....τα σέβη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγα που δε θα τόλεγε η ξινή αυτό με την ηλικία!!!!!

      Διαγραφή
  4. Δεν ειναι το γήρας. Η μονοχνοτίαση ειναι!!!
    φαντάζομαι για ποιους μιλάς. Ε? ναι δεν μιλάς για μένα που λαλάω ολη μέρα!!!.Θέλω κόσμο τριγύρω. δεν θέλω ερημικές παραλίες. Κόσμο και χαμόγελα!
    Να το προσέξεις αυτό με την απομόνωση.... φέρνει χάπια !!!
    καλε δεν ειπα καλημέρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε μιλαω για σενα γιατί άλλο είναι το μιλητό το δικο σου!!!!! Είναι της χαράς το μιλητό σου ξέρω εγώ τι λέω!!!!!!! Μια φορά χαπια δεν πήρα όταν χρειαζότανε δε θα πάρω ποτέ μα κάτι μπουρδολόγους τους εχω κάνει πέρα!!!!!

      Διαγραφή
  5. Κρέμα ταμπέλα σ'ένα προϊον και το έχεις αναβαθμίσει ετοιμάζοντάς το για τρελλές πωλήσεις...κρέμα ταμπέλα σ'εναν άνθρωπο και θα χάσει αμέσως την αξία του... (εμπειρία από τον κόσμο του μάρκετινγκ...)

    Δε ξέρω γιατί αλλά και για μένα φέτος η σιωπή είναι επιτακτική ανάγκη (και ίσως η μόνη ανάγκη...)
    Οταν όλο το χρονο περιστοιχίζεσαι λόγω υποχρεώσεων από πολύ κόσμο η σιωπή είναι το μόνο που στο τέλος χρειάζεσαι. Γι'αυτό είπα και στην Joan Petra ότι φέτος το καλοκαίρι θέλω να πάω κάπου σε νησί της άγονης γραμμής, εγώ το ipod μου και το βιβλίο μου και να μην ακούω τίποτ'αλλο παρά μονο τα τζιτζίκια και το φύσημα του αέρα.
    Σε κάλυψα? :)
    Tην καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε με βοηθάς γιατι του λόγου μου από μάρκετιγκ δε ξέρω. Μόνο από Μαρίνα Ζέας ξέρω κι αφού μου λέει η μύτη μου να σωπαίνω θα το κάνω!!!!!!!!

      Διαγραφή
  6. εξαιρετικό
    ΥΓ ..να διαβάσεις το βιβλίο "Γράμματα σ' ενα νέο ποιητή"
    του Rainer Maria Rilke στη θάλασσα που θα αράξεις...
    να σαι πάντα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακου να σου πω κωλκάνα εμένανε μου έχει πει η αρτίστα τους άντρες που τους λεν Μαρία να μη τους εμπιστευομαι!!!!!!! Νάσαι κι εσύ καλά κι η οικογένεια σου.

      Διαγραφή
  7. Όσο διάβαζα αυτά που γράφεις μια σκέψη ήρθε στο μυαλό μου...
    να δεις που θα έχεις διακόσια σχόλια και στην πλειονότητά τους... θα μιλάνε για την σιωπή.


    Την Καλημέρα μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διακοσια είναι λίγα για βάλε και καμια εκατοστη παραπάνω νάσαι μέσα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  8. Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαγος τη φτέρη κούναγε κακό του κεφαλιού του.

      Διαγραφή
    2. επίσης:
      τι είναι ο κάβουρας τι είναι το ζουμί του;;;;
      που έχει η αχλάδα την ουρά;;;;

      Διαγραφή
    3. Aβρακος έβαλε βρακί, σε κάθε πόρτα τόδειχνε.

      Διαγραφή
  9. συμφωνώ με τον κύριο μπούμπα και θα συνεχίσω στο κλίμα των παροιμιώνε:
    τα πολλά λόγια είναι φτώχια.
    λίγα λόγια και καλά.

    και τα λοιπά και τα λοιπά.τώρα αν θυμηθώ και καμιά άλλη παροιμία θα ξαναέρθω.
    καλοκαίριασε λοιπόν...για τα καλά!

    φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρή λεκάνα γραματέα μου!!!! Θες και συ παριμοία; Κάθε πράμα στο καιρο του κι ο κολιός τον Αυγουστο!!!! Φιλιά γραματέα μου πούμαθα πως εμεινες μισή!!!!!!!!Ετσι μπράβο να λυσάξει η κατέ η κοντοχοντρη!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Ξεχασα να σου πω και συχαρητήρια που βγήκες στο σανίδι κι έσκισες λέει η αρτίστα!!!!!!Μπράβο πολλά μπράβο!!

      Διαγραφή
    3. επίσης και άλλη μια που μου ήρθε:
      αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι!
      και η κατέ σε καλό δρόμο είναι,και έτσι όπως το πάει θα γίνει κοντόλιγνη!


      ευχαριστώ για τα συγχαρητήρια μαρινάκι μου.μεγάλο φιλί.

      Διαγραφή
    4. Γριά το μεσοχείμωνο θυμήθηκε πεπόνι!!!!!!
      Νάσαι καλά γραματέα μου!!!

      Διαγραφή

ότι προαιρείσθε...